אני שונא לעגל פינות אבל לצערי אני אצטרך הפעם כי יש לחברה אין ספור מותגים בארץ ובחו"ל. החברה עוסקת, בעצמה ובאמצעות חברות מוחזקות, בעיצוב, קניינות ושיווק והפצה של בגדים, הנעלה, אביזרי אופנה, הלבשה תחתונה, כלי בית, טקסטיל לבית ומוצרי תינוקות וילדים, מוצרי אווירה וטיפוח ופריטי הנעלה והלבשת ספורט, מוצרי תקשורת, מולטימדיה ואביזרים נלווים.
לחברה יש שלושה תחומי פעילות:
תחום פעילות אופנה ואופנת בית בארץ ובחו"ל
יש לחברה 414 חנויות של המותגים הבאים: FOX Home, American Eagle, Mango, Ruby Bay, Aerie ועוד.
תחום פעילות מוצרי אווירה וטיפוח
יש לחברה 144 סניפים רובם בארץ ועוד כמה בקנדה, ללין פועלת גם בחו"ל ב-38 חנויות בזכיינות תחת השם Laline ביפן וטייוואן.
תחום הספורט
יש לחברה 154 סניפים ותחום זה כולל את הפעילות של חברת הבת ריטיילורס העוסקת במכירה קמעונאית של מוצרי הנעלה, הלבשת ספורט ואביזרי ספורט וכן אופנת פנאי, באמצעות רשת חנויות נייקי בישראל, באירופה ובקנדה, חנויות פוט לוקר בישראל, חנויות פוט לוקר באירופה עד ליום 31 בדצמבר, 2022 וחנויות דרים ספורט בישראל.
יש לחברה עוד כמה פעילויות אחרות אשר אינן מהוות מגזר בר דיווח כמו
שילב, "סאקס", טרמינל X, "רד", בילי האוס, JUMBO ועוד, סך החנויות של המגזר הזה עומד נכון לעכשיו על 184 חנויות.
אני מניח שעכשיו אתם מבינים למה אמרתי שצריך לעגל פינות, זה לא חברה זה פאקינג עמלץ לבן!!
בואו נדבר במספרים
הכנסות החברה לרבעון הראשון טיפסו ב-19.7% ל-1.2 מיליארד שקל, עלות מכירות – 587,044 מיליון שקל מה שמשאיר אות החברה עם רווח גולמי של – 622,751 מיליון שקל. שיעור הרווח הגולמי לרבעון הנוכחי היה 51.5%.
אף על פי שההכנסות גדלו בכ-20% היה ניתן להבחין שעלות מכירות עלו בשיעור של 23.4%. הירידה בשיעור הרווח הגולמי נובעת בעיקר מעליה בשיעור ההנחות ללקוחות ברשת החנויות ועלייה של שערי חליפין דולר ויורו מול השקל.
בואו נתקדם לרווח\הפסד תפעולי:
הוצ' מכירה ושיווק עלו ב-17.8% לסכום של 591,471 מיליון! הוצ' הנהלה וכלליות עלו ב-24.6% ל-18,490 מיליון שקל! העלייה נובעת בעיקר מעליה בהוצאות עקב הגידול בשטחי המסחר נטו, מהקמת פעילויות חדשות בארץ ובחו"ל. בנוסף ההוצ' גדלו בעיקר מגידול בשירותים מקצועיים והוצאות שכר. הוצאות תפעוליות גדלו ב-18% מרבעון מקביל של שנה קודמת וזה ממש לא צחוק!
נשאר לחברה רווח תפעולי שנושק ל-11 מיליון שקל שזה 0.9% מההכנסות וירידה של כ-29% מרבעון מקביל. אחרי הוצ' מימון החברה הפסידה 600,000 שקל. כן קראתם נכון, היו לחברה הכנסות של 1.2 מיליארד שקל אבל סיימה את הרבעון בהפסד.
הון חוזר חיובי של החברה, הון חוזר חיובי זה אומר שהנכסים השוטפים גבוהים מהתחייבויות שוטפות של החברה. סך הנכסים של החברה הסתכמו ב-7.2 מיליארד שקל לעומת סך התחייבויות שהסתכמו ב-5.1 מיליארד שקל. על כל שקל חוב שיש לחברה יש לה 1.4 שקל כנכס.
בעמודת הנכסים השוטפים קיימת שורה של מלאי ואפשר היה לשים לב שהמלאי גדל בכמעט 30% מרבעון מקביל של שנה קודמת מה שמעיד על קושי מסוים במכירת הסחורה. אתם זוכרים שבתחילת הפוסט רשמתי שהחברה ציינה שחלק מהירידה ברווח הגולמי נבעה מהנחות ללקוחות? זאת אומרת שאף על פי ההנחות שהחברה עשתה, המלאי עדיין גדל בכ-30%. היה לחברה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת בסך 13.2 מיליון החברה הכריזה על דיבידנד בגובה 131 מיליון שקל אך טרם שילמה.
איזה תחום הכי רווחי של החברה?
- הכנסות בתחום האופנה ואופנת בית גדל ב-9.3% לסכום של 481.5 מיליון, הפסד תפעולי של כ-20 מיליון.
- הכנסות בתחום הספורט גדל בכ-40% לסכום של 420 מיליון, רווח תפעולי של כ-30 מיליון.
- הכנסות בתחום מוצרי אווירה וטיפוח גדל ב-8.2% לסכום של 66 מיליון שקל, רווח תפעולי של כ-11 מיליון.
כמו שניתן לראות הרווחיות הכי גבוהה היא בתחום מוצרי אווירה וטיפוח אך הצמיחה הכי גבוהה הייתה בתחום הספורט.
שתי נקודות חשובות אחרונות:
מרבית מוצרי הקבוצה מיוצרים על ידי ספקים וקבלני משנה בסין. הקבוצה מבצעת גם רכש מקבלני משנה בבנגלדש לממשלת בנגלדש אין יחסים דיפלומטיים עם מדינת ישראל, לצורך ביצוע רכישות מוצרים ממדינות עימן אין לישראל יחסים דיפלומטיים, כדוגמת בנגלדש, הקימה החברה ביום 22 במרץ, 2010 את חברת "Ltd BVI Wizel Fox "הרשומה באיי הבתולה הבריטיים.