חברת נטפליקס NFLX דיווחה על תוצאותיה הכספיים ל-Q1 של 2024 ואלו הם המספרים:
- רווח למניה בפועל היה 5.28$, ניפצו ב-0.76$.
- הכנסות החברה היו 9.37B, ניפצו ב-90M.
בואו ניגש לדוח רווח והפסד שהציג נתונים מרשימים מאוד:
- הכנסות הסתכמו ב-9.37B, גידול של כ-15%.
- רווח תפעולי הסתכם ב-2.6B, גידול של כ-53% עם רווחיות תפעולית של 28.1% לעומת 21% ברבעון המקביל של 2023.
- רווח נקי הסתכם ב-2.3B, גידול של 78% ורווחיות נקייה של כ-25% מה שאומר שעל כל דולר שהחברה מכניסה נשאר לה 0.25$ בכיס אחרי הכל.
כמה מנויים משלמים יש לחברה?
החברה סיימה את הרבעון הראשון עם כ-270M מנויים משלמים לעומת 233M ברבעון מקביל של 2023, גידול של 16%. נוספו לחברה 9.3M מנויים משלמים חדשים ברבעון הנוכחי לעומת 13.1M ברבעון הקודם ולעומת 1.75M ברבעון המקביל של 2023.
צפי לרבעון הבא ולשנת 2024 כולה:
- החברה צופה ב-Q2 של 2024 הכנסות בסך 9.5B, שזה גידול של 16% מרבעון מקביל.
- החברה צופה לרווח תפעולי של 2.5B, גידול של 38%.
- החברה צופה לסיים את שנת 2024 עם צמיחה בהכנסות של 13%-15% ורווחיות תפעולית של 25% לעומת צפי של 24%.
תזרים מזומנים:
- תזרים מזומנים חופשי (FCF) ל-Q1 הסתכם בכ-2.2B והחברה צופה לסיים את שנת 2024 עם FCF של 6B.
- ברבעון המדובר החברה שילמה חוב על אג"ח בסך 400M וביצעה רכישה עצמית של 3.6M מניות בסך 2B.
- החברה סיימה את הרבעון עם מזומנים בסך 7B ועם חוב כולל של כ-14B.
- אני חייב לציין שבשנים האחרונות החברה עברה שינוי מקצה לקצה בתזרים מזומנים חופשי כי בשנת 2019 החברה הייתה מפסידה מיליארדים וכעת ניתן לראות שהחברה מייצרת 6-7 מיליארד דולר FCF שזה פשוט מטורף.
- החברה ציינה שבשנת 2024 היא תשקיע כ-17 מיליארד דולר על תכנים!!
חלוקה לפי מיקום:
לפי שנמשיך אנו צריכים להכיר את אחד המדדים העיקרים של החברה וזה ARM, ממוצע הכנסות פר מנוי.
ארה"ב, קנדה ואוסטרליה:
הכנסות כ-4.2B, גידול של 7% ב-ARM ל-17.6$ למנוי.
אירופה:
הכנסות כ-3B, נשאר סטטי ועמד על כ-10.9$ למנוי.
אמריקה הלטינית:
הכנסות כ-1.1B, קיטון של 4% ב-ARM ל-8.29$ למנוי.
אסיה פסיפיק:
הכנסות של כ-1B, קיטון של 8% ב-ARM ל-7.35$ למנוי.
* אפשר לראות שיש קושי באזורים מסוימים לעלות מחירים.
למה מחיר המניה ירד בכ-9%?
ראיתי אנשים רבים ששואלים מדוע המניה ירדה כל-כך חזק אם הדוח היה כל-כך טוב וגם אני חושב שרוב הדוח היה טוב אבל, לכל חברה ומגזר יש מדדי רווחיות שהחברה מפרסמת כדי שנוכל להעריך מה הביצועים של החברה. בסקטור התעופה זה הכנסות פר מושב בסקטור הקמעונאות זה מכירות למטר ואצל נטפליקס זה הכנסות פר מנוי. חברת נטפליקס לאט לאט מתחילה להפסיק ולשתף את מדדי הביצועים של החברה שבעבר הייתה מתגאה בהם.
בשנת 2023 החברה דיווחה שהיא מפסיקה לפרסם צפי עתידי למנויים משלמים ושלשום החברה דיווחה שברבעון הראשון של 2025 היא תפסיק לדווח על ARM ועל כמות מספר מנויים רבעוניים. לטענת החברה החשיבות של המדדים האלו פחתה בשנתיים האחרונות מכיוון שיש לחברה זרמי הכנסות נוספים כמו מודעות ומשחקים לכן החברה חושבת שהמדדים פחות רלוונטים. מה גם ראינו שיש אזורים שבהם החברה לא העלתה מחירים ובנוסף אנו נראה האטה ברבעון הבא מבחינת מנויים משלמים.
אם תרצו לקרוא עוד על השקעות בשוק ההון לחצו כאן.