החברה פרסמה את תוצאותיה הכספיים ל-Q4 ולשנת 2024 והמספרים היו מעורבים… בואו נתחיל עם דוח רווח והפסד לשנת 2024:
- הכנסות מרכבים הסתכמו ב-77B, קיטון של 6%.
- הכנסות מייצור ואחסון אנרגיה הסתכמו ב-10B, צמיחה של 67%.
- הכנסות משירותים הסתכמו ב-10.5B, צמיחה של 27%.
- סך הכנסות הסתכמו ב-97.7B, גידול של 1% בלבד.
- רווח גולמי הסתכם ב-17.5B, קיטון של 1% ורווחיות גולמית שממשיכה להתכווץ מ-18.2% ל-17.9%.
- הוצ' תפעול הסתכמו ב-10.3B, גידול של 18%.
- רווח תפעולי הסתכם ב-7B, קיטון של 20% עם רווחיות תפעולית שהתכווצה ב-2% ל-7.2%.
- רווח נקי הסתכם ב-7.1B, קיטון של 53% עם רווחיות נקייה של 7.2% מה שאומר שעל כל 100$ שהחברה מכניסה נשאר לה 7.2$ בכיס.
סיכום קצרצר לדוח רווח והפסד
אם חברת TSLA הייתה תלויה רק ברכבים מצבה היה בעייתי מאוד כי קשה מאוד לשמור על רווחיות גבוהה (למעט חברות יוקרה כמו פרארי) לאורך השנים ככל שמצטרפות עוד מתחרות. נקודות האור לדעתי זה ההכנסות מייצור אחסון אנרגיה ושירותים שמספקים לחברה רווחיות גולמית גבוהה מאוד ביחס לרווחיות ממכירות רכבים.
נקודה מעניינת, החברה פרסמה שב-Q4 עלות ייצור של רכב שכוללת (COGS -עובדי ייצור, עלויות ייצור אחרות ועלויות חומרי גלם) הגיעה לשפל כל הזמנים של כ-34,700$ ועדיין למרות הנתון המאוד חיובי הזה הרווחיות הגולמית ממשיכה להתכווץ.
טוב, בואו נמשיך..
בשנת 2024 החברה יצרה 1,773,443 רכבים, קיטון של 4%, באותה שנה החברה מסרה 1,789,226 רכבים, קיטון של 1%.
מספר נקודות השירות והמכירה (Tesla locations) של טסלה הסתכמו ב-1,359, גידול של 13%, צי שירות נייד (Mobile service fleet) ירד ב-1% ל-1,895, תחנות טעינה מהירה (Supercharger stations) גדל ב-17% ל-6,975, מחברי טעינה בסופרצ'רג'רים (Supercharger connectors) הציג עלייה של 19% מ-54,892 ל-65,495.
מאזן החברה
לחברה יש נסכים בסך 122B כאשר 36.5B מזומנים ושווי מזומנים, מנגד יש לחברה התחייבויות בסך 48.4B. תזרים מזומנים מפעילות שוטפת היה כ-15B והוצאות הון (CAPEX) הסתכם ב-11.3B מה שמשאיר את החברה עם תזרים מזומנים חופשי (FCF) בסך 3.5B.
נתונים נוספים
- החברה ממשיכה להתקדם אל עבר העתיד ומציינת שנהיגה עצמאית (FSD) מאפשרת כעת יציאה מחניה, נסיעה לאחור וחניה אוטומטית.
- רכבי טסלה עם אוטופיילוט נסעו 5.94 מיליון מיילים בין תאונות – הנתון הטוב ביותר לרבעון אי פעם.
- Optimus (רובוטיקה): שיפור בחומרה ובתוכנה, כולל יד רובוטית חדשה ותנועה משופרת. "טסלה משקיעה בצורה משמעותית בטכנולוגיות אוטונומיות, תוכנות חדשניות, ושיפור קווי הייצור. החברה מתקדמת לעבר ייצור עצמאי של ליתיום בארה"ב, שיפור הבטיחות ב-FSD, ופיתוח הרובוט Optimus".